Blogarchief

maandag 6 februari 2017

Thema: "Dino's"


Wie heeft er een ei gelegd in onze klas??? Spannend!!!


Al gauw werd het duidelijk dat we heel ver terug zouden gaan naar de tijd van de dino's:




In boeken kwamen we van alles te weten over de dinosaurussen, soorten, kleuren, eieren, voedsel, ...



We knutselden zelf een dino:





  


En aan de dinotafel speelden we naar hartenlust met die verschillende soorten dino's





Ook in de zandtafel mochten we dinosaurussen opgraven:



 

Sommige dino's hebben hele scherpe tanden....



Hier schilderen we de gevaarlijke tyrannosaurus- rex

Als ik goed de legende volg, komt een grote diplodocus tevoorschijn!



verder schilderden en kleurden we vele dino's



 





We maakten "echte" fossielen van ... brooddeeg :-) 











Dino's op een rij...


En hier waren we archeologen die de botten van de dino heel voorzichtig moesten bovenhalen...


En hier verstoppen we het scelet van de dino weer onder de dinopuzzel:






Later als ik groter ben dan wordt ik dinosaurus...
Zo'n hele grote groene van een metertje of 10!
En als ze aan me vragen: "Ben je echt zo'n stoere dino?"
Dan brul ik heel gevaarlijk: "grrr grrr grrr"
en ik laat m'n tanden zien!!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten